Menu

We are dobble

We work with clients who believe that inspired ideas, clear thinking, and creative design in branding can mean the difference between business success and oblivion.

However, information overload is making it increasingly hard to get messages across.

Building and maintaining a winning brand is no easy task and it means getting a lot of things right. You will want to capture the inspiration behind your product, service, or organization and translate it into a compelling story and a powerful brand.

Our clients look to us to guide and support them in this task. In the end, you should be able to describe your brands to your customers in simple and clear terms and have the tools to manage them effectively into the future.

In the process, we seek to make the journey together exciting and rewarding.

We are based in Madrid and with 25 years of experience we offer brand services to our clients from companies large and small. We work with a pool of qualified, independent talent which allows us the flexibility to adapt to project needs and offer the best resources for the job.

• Strategy
• Design
• Naming
• Environments
• Brand communications
• Internal branding
• Implementation

Buscamos clientes que creen en sus marcas y que son importantes para el éxito de su negocio.

– Ayudamos a que se transformen ideas y conceptos en marcas memorables, capaces de contar historias con las que se van a identificar los usuarios y consumidores;
– Que la marca satisfaga expectativas
– Que destaque entre el ruido
– Que tenga recorrido en el tiempo y elasticidad para evolucionar

Potenciamos y alineamos ideas, estrategia, creatividad y ejecución. Con más de 25 años ofreciendo una visión integral del branding, aportamos soluciones creativas y sobre todo, efectivas.

– Estrategia de marca
– Identidad visual
– Naming
– Diseño de entornos
– Comunicación de la marca
– Implantación
– Gestión continuada de la marca

En el camino, nos esmeramos para que el proceso sea lo más apasionante y gratificante para nosotros y para nuestros clientes.

Trabajamos en colaboración con un grupo de talento independiente que nos permite adaptarnos a las necesidades de cada proyecto, ofreciendo los mejores recursos para el trabajo. Nuestro socio fundador y director creativo, Thomas Gerlach aporta 25 años de experiencia en diseño y consultoría de marca para los clientes en España, Europa, Estados Unidos y América Latina.

Thomas Gerlach
Founder & Creative Director

Thomas offers over 25 years of experience in brand design and consulting for clients in Spain, Europe, United States and Latin America. He is currently directing brand projects for clients in Spain, the US, and Ecuador.

From 1998 to 2003, Thomas was Managing Director of FutureBrand Spain where he built a team of up to 18 brand consultants, brand managers and designers and was responsible for the company’s creative and strategic output. During this period he was Design Director on the Telefónica rebranding program and Supervising Director on creation of other brands for the Telefónica Group such as Terra, Quam, Vía Digital, e-moción, etc. He has also recently supervised and directed major branding programs for clients such as Coca-Cola, ICEX Portugal, and the new long haul business class service for Iberia, among others.

Thomas graduated with honors from the Special One Year Masters Program in Graphic Design of Art Center College of Design. Pasadena, CA. USA. He received a BA in Graphic Design from Ravensbourne College of Art and Design, Kent, UK. Thomas is a native English and Spanish speaker.

Thomas Gerlach
Director Creativo y Fundador

Thomas se formó en branding en las empresas Siegel & Gale, Zintzmeyer & Lux y Diefenbach Elkins en Nueva York. De 1998 a 2003 lideró la oficina de FutureBrand en Madrid, en donde fue responsable de los equipos de desarrollo de las marcas Telefónica, Terra, Vía Digital, e-moción, etc. Sus clientes han incluido Iberia, Telefónica Móviles, Admira, Iberia, CocaCola, Quam, Portugal Trade, Lufthansa, Procter & Gamble, Empresas Polar, Petróleos de Venezuela, Banco Consolidado, Caterpillar, Citizens Telecom, Scudder Investments, y Orbitel, entre otros.

Thomas es graduado del Programa de Masters en Diseño Gráfico del Art Center College of Design, Pasadena, California. Obtuvo el BA en Diseño Gráfico de Ravensbourne College of Art and Design, Reino Unido.

Abelardo Fernández Pérez-Crespo
Strategy Director

Abelardo is a business strategy and marketing consultant with extensive international experience as Director of Strategic Marketing of Banco Urquijo, Commercial Director at Warner Music, Product Manager at Kraft General Foods, and 3M.
Abelardo provides over 30 years of experience in the definition and implementation of marketing strategies. He is a international strategy consultant in several programs at ICEX, Spain´s Export Institute, and several chambers of commerce and regional promotion agencies for international business.

He was founder and director of Communication and Giraffa, General Manager at Líneas Communications Agengy, with offices in Spain and Latin America. Among its most representative customers were Laboratorios Whitehall, Mead Johnson, Regulatory Council of Sherries, Spanish Association of Brandy, Mutualista Association of Civil Engineering, Lan Chile, Air Nostrum, Iberia Airlines, Ferrovial, Nec, Telefonica Móvil (Chile), Banco Gallego, Caja Madrid, Banesto, Banco Popular Group, Europensiones, BBVA, Ministry of Education and Culture. Previously, Abelardo was also Director of Strategic Marketing of Banco Urquijo, Commercial Director at Warner Music Spain, Product Manager at both Kraft Foods and 3M.

Abelardo Fernández Pérez-Crespo
Director de Estrategia

Abelardo es consultor de estrategia empresarial y branding, con amplia experiencia internacional. Fue Director de Marketing estratégico de Banco Urquijo, Director comercial de Warner Music y Jefe de producto en Kraft General Foods y 3M. Aporta una experiencia de más de 30 años en la definición y ejecución de estrategias de marketing. Es consultor de estrategia internacional en varios programas de ICEX, Cámaras de comercio y agencias de promoción internacional en varias CCAA.

Ha sido fundador y director de Giraffa Comunicación y socio director General de Líneas de comunicación integral, grupo con oficinas en España y Latinoamérica.

Entre sus clientes más representativos se cuentan, Laboratorios Whitehall, Mead Johnson, Consejo Regulador de vinos de Jerez, Asociación española del Brandy, Asociación Mutualista de Ingeniería Civil, Lan Chile, Air Nostrum, Iberia, Ferrovial, Nec, Telefónica Móvil (Chile), Banco Gallego, Caja Madrid, Banesto, Grupo Banco Popular, Europensiones, BBVA, Ministerio de Educación y Cultura. Conferenciante en diversos foros y profesor de International Branding en el programa máster “MasterBrand” de Joan Costa, impartido por Internet en varias universidades ibero americanas.

Share

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies. ACEPTAR

Aviso de cookies