Menu

We are dobble

We work with clients who believe that inspired ideas, clear thinking, and creative design in branding can mean the difference between business success and mere survival.

However, information overload is making it increasingly hard to get messages across.

Building and maintaining a winning brand is no easy task and it means getting a lot of things right. You will want to capture the inspiration behind your product, service, or organization and translate it into a compelling story and a powerful brand.

Our clients look to us to guide and support them in this task. In the end, you should be able to describe your brands to your customers in simple and clear terms and have the tools to manage them effectively into the future.

In the process, we seek to make the journey together exciting and rewarding.

We are based in Madrid and with 25 years of experience we offer brand services to our clients from companies large and small. We work with a pool of qualified, independent talent which allows us the flexibility to adapt to project needs and offer the best resources for the job.

• Strategy
• Design
• Naming
• Environments
• Brand communications
• Internal branding
• Implementation

 
 

Buscamos clientes que creen en sus marcas y que son importantes para el éxito de su negocio.

  • Ayudamos a que se transformen ideas y conceptos en marcas memorables, capaces de contar historias con las que se van a identificar los usuarios y consumidores;
  • Que la marca satisfaga expectativas
  • Que destaque entre el ruido
  • Que tenga recorrido en el tiempo y elasticidad para evolucionar

Potenciamos y alineamos ideas, estrategia, creatividad y ejecución. Con más de 25 años ofreciendo una visión integral del branding, aportamos soluciones creativas y sobre todo, efectivas.

  • Estrategia de marca
  • Naming
  • Identidad visual
  • Diseño de entornos
  • Comunicación de la marca
  • Implantación digital y web
  • Gestión continuada de la marca

En el camino, nos esmeramos para que el proceso sea lo más apasionante y gratificante para nosotros y para nuestros clientes.

Trabajamos en colaboración con un grupo de talento independiente que nos permite adaptarnos a las necesidades de cada proyecto, ofreciendo los mejores recursos para el trabajo. Nuestro socio fundador y director creativo, Thomas Gerlach aporta 25 años de experiencia en diseño y consultoría de marca para los clientes en España, Europa, Estados Unidos y América Latina.

Thomas Gerlach
Founding Partner, Creative Director & Brand Consultant.

 

 

 

Strategic thinking that leads to creative design is what truly can make a difference to a brand,
so that it can stand out and compete effectively.”

Thomas es diseñador gráfico, director creativo y consultor experto en creación y gestión de marcas. Pensador creativo orientado a resultados, su pasión es aprovechar su y liderazgo de equipos multidisciplinares para aportar una contribución importante al éxito de programas de marca y comunicación.

Thomas funda Dobble Consultores en 2004 con la misión de aplicar los mejores principios de las grandes agencias de branding multinacionales a una escala personal, aportando creatividad excepcional para construir marcas con identidades diferenciadas y memorables.

Thomas se formó como consultor en branding y director creativo en las empresas Siegel & Gale, Zintzmeyer & Lux y Diefenbach Elkins en Nueva York. De 1998 a 2003 lideró la oficina de FutureBrand en Madrid, donde fue responsable de los equipos de desarrollo de las marcas Telefónica, Terra, Vía Digital, e-moción, entre muchas otras.

Thomas ha colaborado además en los últimos años como director de proyectos con empresas de diseño e innovación como Erretres, Lantern y Cato Partners. Su lista de clientes incluye multinacionales en España, Estados Unidos y Latinoamérica.

Thomas es graduado del Programa de Masters en Diseño Gráfico del Art Center College of Design, Pasadena, California. Obtuvo el BA en Diseño Gráfico de Ravensbourne College of Art and Design, Reino Unido.

Thomas is a graphic designer, creative director and expert consultant in brand creation and management. He is a results-oriented creative thinker and his professional passion is to take advantage of his experience leading multidisciplinary teams to make an important contribution to the success of brand and communication programs.

Thomas offers over 25 years of experience in brand design and consulting for clients in Spain, Europe, United States and Latin America. He is currently directing brand projects for clients in Spain, the US, and Ecuador.

From 1998 to 2003, Thomas was Managing Director of FutureBrand Spain where he built a team of up to 18 brand consultants, brand managers and designers and was responsible for the company’s creative and strategic output. During this period he was Design Director on the Telefónica rebranding program and Supervising Director on creation of other brands for the Telefónica Group such as Terra, Quam, Vía Digital, e-moción, etc. He has also recently supervised and directed major branding programs for clients such as Coca-Cola, ICEX Portugal, and the new long haul business class service for Iberia, among others.

Thomas graduated with honors from the Special One Year Masters Program in Graphic Design of Art Center College of Design. Pasadena, CA. USA. He received a BA in Graphic Design from Ravensbourne College of Art and Design, Kent, UK. Thomas is a native English and Spanish speaker.

ADRIANA KOVAC BAUER
Directora de Estrategia

 

 

 

“Curiosity, strategic thinking, discipline and plain hard work help guide creative brand narratives that consumers and customers will relate to— and eventually make their own.”

Adriana has over 25 years of experience in advertising, marketing and branding. Her main expertise is in Multinational firms, both in services and consumer goods. She was Marketing Manager in Sodexo, in Parmalat (dairy manufacturer) for 10 years, and Ice Cream and Detergents Divisions Marketing Manager for Unilever. She launched the Magnum ice cream brand in Venezuela.

Adriana has been founding partner in branding firms, such as Unlimited Brand and currently her branding firm AKBranding. She has led strategy and design teams, and handled client relations in FutureBrand´s affiliate partner  in Venezuela.  Her role as Strategy Director has helped develop a deep understanding of clients´ marketing opportunities, as well as creating a differentiated positioning in its markets.

Many clients have been under her direction, such as: Nestlé / Dairy Partners America,  Sanofi Laboratories,  DaycoHost (Data Centers),  RS21 sports brand,  Tecnoconsult (engineering & construction), Alimentos AguaBlanca (Panamá),  Perfumes Factory (LatinoAmerica), Farmatodo (Venezuela/Colombia), Caroní Optical Group, National Autonomous Cinema Center (Venezuela), RefriAmerica,  Espacio Anna Frank (NGO), Melao Fast Fashion, Mon Réve (maquillaje), OCEX Perú in The Netherlands.

Adriana has a degree in Social Communication, Universidad Católica Andrés Bello, in Caracas, Venezuela, and has a MSc  in International Marketing from Strathclyde University, in Scotland, UK

Adriana tiene más de 25 años de experiencia en publicidad, marketing y branding. Su formación principal es con empresas multinacionales de consumo masivo y servicios. Fue Gerente de Marketing en Sodexo, en Parmalat por 10 años  y Gerente de Marca de Helados y Detergentes en Unilever. Allí lideró el lanzamiento de la marca Magnum para Venezuela. 

Ha sido socia y fundadora de empresas de branding, como Unlimited Brand y actualmente su firma AKBranding. Ha dirigido grupos de estrategia y diseño, además de manejo de clientes en la empresa afiliada a FutureBrand en Venezuela.  Su rol como Directora de Estrategia ha ayudado a desarrollar una comprensión profunda de la posición y oportunidades de sus clientes, a la vez que ha creado posicionamientos diferenciadores en sus mercados.

Entre los clientes que han estado bajo su dirección están: Nestlé / DPA, Laboratorios Sanofi, DaycoHost, RS21, Tecnoconsult, Alimentos AguaBlanca (Panamá),  Perfumes Factory (LatinoAmerica), Farmatodo (Venezuela/Colombia), Grupo Óptica Caroní, Centro Nacional Autónomo de Cine (Venezuela), RefriAmerica, Espacio Anna Frank (ONG), Tiendas Melao (Fast Fashion), Mon Réve (maquillaje), OCEX Perú en Países Bajos.

Adriana es Comunicadora Social de la Universidad Católica Andrés Bello (Caracas, Venezuela) con Post-Grado en Marketing Internacional, en la Universidad de Strathclyde, Escocia, Reino Unido. Es totalmente bilingüe español – inglés.

Abelardo Fernández Perez-Crespo
Consultor Senior Estrategia

 

 

 

“Think about what your brand does for your business. Then think again what a great brand could do.”

Abelardo is a business strategy and branding consultant with extensive international experience. He was Director of Strategic Marketing at Banco Urquijo, Commercial Director of Warner Music and Product Manager at Kraft General Foods and 3M. He brings more than 30 years of experience in the definition and execution of marketing strategies. He is an international strategy consultant in several ICEX programs, Chambers of Commerce and international promotion agencies in several Autonomous Communities in Spain, as well as in projects financed by Multilateral Organizations, especially Europe Aid.

He has been the founder and director of Giraffa Comunicación and general managing partner of General de Líneas de comunicación integral, a group with offices in Spain and Latin America.

Lecturer in various forums and professor of International Branding in the online master program “MasterBrand” by Joan Costa, in several Ibero-American universities.

He is currently a member of the international commission of the Marketing Association of Spain.

 

 
 

Abelardo es consultor de estrategia empresarial y branding, con amplia experiencia internacional. Fue Director de Marketing estratégico de Banco Urquijo, Director comercial de Warner Music y Jefe de producto en Kraft General Foods y 3M. Aporta una experiencia de más de 30 años en la definición y ejecución de estrategias de marketing. Es consultor de estrategia internacional en varios programas de ICEX, Cámaras de comercio y agencias de promoción internacional en varias CCAA, así como en proyectos financiados por Organismos Multilaterales, especialmente Europe Aid.

Ha sido fundador y director de Giraffa Comunicación y socio director General de Líneas de comunicación integral, grupo con oficinas en España y Latinoamérica.

Conferenciante en diversos foros y profesor de International Branding en el programa máster “MasterBrand” de Joan Costa, impartido por Internet en varias universidades ibero americanas.

Actualmente es miembro de la comisión internacional de la Asociación de Marketing de España.

Share

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies. ACEPTAR

Aviso de cookies