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Moonz

Brand Communications, Branding & Identity

Brand Strategy, Naming, Brand Identity & Communications

 

An immersive brand experience.

Moonz is a group of clinics specializing in orthodontics. Previously operating under a network umbrella brand, and recognizing the important intangible value of a strong and differentiated brand, Moonz management decided to secede and operate under a new brand. The objective was to evolve many of the original narrative elements and transition values and attributes.

We helped in this process, keeping a narrative link with the past, evolving further on the earlier brand proposition and offering an even more differentiated brand experience so that customers, patients and employees could relate naturally with the new identity.

 

 

Una experiencia de marca inmersiva

Moonz es un grupo de clínicas especializadas únicamente en ortodoncia. Operando bajo otro nombre y en asociación con una red de clínicas, decide independizarse y crear una marca original, manteniendo elementos de su narrativa original. Con la experiencia de operar bajo un marca fuerte y diferenciada, reconoce que su marca ha aportado un importante valor intangible y que ya era momento hacer una transición de sus valores y atributos a una nueva marca.

Asistimos a Moonz en este proceso de cambio, logrando mantener un hilo conductor de referencia para los clientes, pacientes y empleados pero dejando atrás cualquier vestigio y recuerdo de la marca anterior, mejorando la propuesta actual y ofreciendo una experiencia de marca aún más potente y diferenciada.

Moonz wants to set the stage for child-oriented experience, with appropriate codes aimed at children, but also accessible to adolescents and adults. Therefore, to accompany the brand we also created a story line with new characters aimed at the key target of patients aged between 6 and 9 years old.

In collaboration with: Alberto Herencia
Ilustration & character design: Rocío López
Web: Kike Valdenebro

Moonz ambiciona a servir de paraguas para una experiencia orientada a los niños, con códigos y comportamientos propios de su edad y preferencias. Así que, conjuntamente con el desarrollo de la nueva marca, creamos una narrativa infantil con un nuevo personaje, mascota e historia experiencial orientada a los pacientes más pequeños.

En colaboración con Alberto Herencia
Ilustración y & personajes: Rocío López
Web: Kike Valdenebro

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