Menu

Unir

Branding & Identity

UNIR, an online university headquartered in Logroño and Madrid, has students in more than 15 countries–in Spain and Latin America primarily. Its stated mission is to bring the university to the home, offering students an outstanding academic levels and and a rewarding learning experience.

In late 2012 UNIR asked us to help re-position its brand and identity. Although still a young and pioneering online business, UNIR recognized that its positioning did not communicate aspirational or differential attributes and that its graphic identity did not reflect the academic level nor the brand´s potential.

The process began with a comprehensive investigation into company’s founding values and the brand´s attributes and personality. From there we proceeded to develop a new brand identity and expression reflecting the differential attributes identified:

– Effective
– Accompanying
– Vocational
– Achievement-oriented
– Visionary / Innovative

We continue to assist UNIR in evolving their brand positioning as the company matures and offers an ever expanding academic program.

Brand Strategy and Identidy.

UNIR es una universidad 100% online con sedes en Madrid y Logroño. Tiene alumnos en más de 15 países, principalmente en España y Latinoamérica y su misión es llevar la universidad a casa y acompañar al alumno en un experiencia enriquecedora. A finales de 2012, UNIR nos pidió ayudarles con el re-posicionamiento de la marca y de su identidad. A pesar de ser una empresa joven y pionera en la educación universitaria online, UNIR reconocía que su posicionamiento no comunicaba atributos diferenciales ni aspiracionales y que su identidad gráfica no reflejaba la calidad de la enseñanza y las ambiciones y posibilidades de la marca.

El proceso comenzó con un estudio en profundidad de los valores fundacionales de la empresa y de los valores, atributos y personalidad de la marca. De ahí procedimos al desarrollo de una nueva identidad y expresión de marca que reflejara los atributos diferenciales identificados:

– Eficaz
– Compañera
– Vocacional
– Orientada al logro
– Visionaria / Innovadora

Continuamos a día de hoy ayudando UNIR en la evolución de su posicionamiento al ofrecer la Universidad un programa académico cada vez más amplio.

Estrategia e identidad de marca.

Share

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies. ACEPTAR

Aviso de cookies